Källby IF's Årsfest -08

Dagen började tidigt, mycket tidigt . .Jagb började jobba vid 9 så det var bara att dra till jobbet. Självklart missar jag bussen också så mormor får köra mig (slapp betala 40 spänn till bussen i alla fall, det var ju positivt).

Det var massor med folk dagen till ära, och luciorna i Lisch var där och lussade för oss. Det var väl fint . . jag kollade inte om jag ska vara riktigt ärlig.

Sen kom mormor vid fyra och hämtade mig, så jag kom väl hem vid halv fem . . Tänkte hoppa in i duschen med en gång men Timmy och hans kompisar invardera mitt rum, så jag tjöta lite med dom. Men sen fick jag eld i "baken" coh sprang och duscha, sen när jag var klar så var dom ju klart kvar i mitt rum (fan mitt rum har blivit jävligt poppis nu när det är städat). Så jag tjöta lite till med dom, sen fick jag dra till med denna repliken:
-Men hallå, ska ni sitta och glo på mig när jag byter om eller vad!?
Då börja de flina och mumla något sen gick de ut från mitt rum . .

Jag bytte om, och gjorde mig i ordning. Och som vanligt blir jag så sen att nån i laget måste ringa och tjöta på mig, denna gången var det Carro com ringde . . .
- Var fan är du eller!?
haha hej hej på dig med, tänkte jag då . .  nedå, så illa var det inte men :p

Jag kom i alla fall iväg till förfesten vid kl. 18.30 ungefär . .  Väl där han vi inte göra så mycket innan vi skulle dra vidare till Hangelösa bygdegård (ellerhur, tell me about it. haha) ja, ni hör ju hur det låter . .  det var ute på vischan någonstans.
I alla fall så när vi kom dit så sattevi oss ner och väntade på att alla skulle komma. Och som vanligt var det en massa sång som det brukar vara på sådana här tillställningar. . .
"Vem vill spela 5:an nu, ingen ingen . . Vem vill spela 5:an nu, ingen ingen alls. . . Ingen ingen alls, ingen ingen alls. . Vem vill spela 5:an nu ingen ingen alls!!!"

Då kontrade gubbarna med denhär:
"Vem vill gå i 9:an nu ingen ingen . . . ." dom tyckte ju att dom var så roliga . . tills vi kontrade med:

"Vem vill vara gammal nu, ingen ingen . . ." där fick dom allt smaka på sin egna lilla potatis (A)

Sen var det dags för käk, vi fick börja för vi vann vår serie, wihoo . .
Maten var inte lika god som på fotbollsgalan, men den dög väl.

Kvällen fortsatte med dans till "Lucky Dogs", ett dansband såklart! Vad är det med ungdomar och dansband egentligen!? säg någon som inte går igång på dansband . .

sen var det pris uttdelning och grejer, priserna kom självklart från rörstrands *stolt* haha!

Fan vi dansa ju sönder hela kvällen, bugg is the shit!! Sjöng med gjorde vi också  . .  det märktes dagen efter då man inte var lite hes, men det är fan så jävla gött att vara hes ;)

Sen drog jag ut och ringde ett samtal, ett långt samtal . . Sen var det efterfest som gällde, så vi drog till källby och UÖ-huset där alla var på övervåningen medans jag satt på undervåningen och hade det mysigt med levande ljus och två cider och luren i handen. Mysigt hade jag i alla fall =)

Sen kom Carro ner ett par ggr och skällde på mig och sa att jag skulle lägga på, sen tar hon telefonen för mig och börjar tjöta på som fan, lite för mycket om ni frågar mig . .  men men gjort är gjort, så att säga!

När jag hade lagt på så skulle alla dra för det var en viss person (han med nycklarna) som var lam och ville hem. jaha, då var det bara att gå ut . . Vi gick ner mot pizzerian och påvägen fick jag och Rickard nästan bära Carro hem, hahaha hon hade skoskav+var full+klackskor+att det var halt ute, alltså ingen bra kombination alls ;P
Väl nere vid pizzerian gick alla år varsitt håll och eftersom Teddy's föräldrar borte vid mig så gick vi följe . .Haha försökte putta in han i alla buskar jag såg, jag lyckades två ggr faktist (A) *stolt* ne men aa så följde han mig hem, jag gick in och satte mig här och skrev ett jätte "roligt" inlägg och han gick väl hem skulle jag tro.

Sen sov jag gott ända till 13.30 för då blev jag väckt av att mobilen plinga . .  ha jag låg inte och sov x)

Do u guys want some pics!? det får ni ändå, hah! (ni vill inte veta vad Kajsa gör på tredje bilden :p)

hej, vi snusar inte . . Glad Lars och bönner i bakgrundenEvelina snusar  . . INTE (A)Haha fyfan vad seriösa x)SÅ tråkigt var det INTE x)Har någon, någonsin sett Hanna såhär seriös på kort!? :PVilken blick x)vårat

Sådär, jag lägger upp alla på facebook om några dar . . tror jag!

Ne nu ska jag sova, sov gott!
→ Sarah (har inte bestämt min för vilken symbol jag vill ha än)


Kommentarer
Ingemar

Undrar hur det kom sig att du fixade rummet,ehh

Kan ju bli jobbigt i längden, aldrig lugn å ro:-))

2008-12-17 @ 01:25:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0