Im back and I don't like it

Sitter här i mitt kalla rum och fryser, det är inte direkt såhär jag vill ha det, hadet jag varit oberoende av pengar så hade jag lätt "råkat" missa planet. men nu är jag tyvärr inte det så därför gjorde jag inte det. Jag vet hur dyra endel biljetter är så jag hade ingen lust att lägga ut 20 000spänn (som jag inte ens har) på en retur resa hem . .

I alla fall . . Jag har haft riktigt kul och det har varit helt undrebart bra! Jag akn faktist erkänna attjag fick tårar i ögonen när vi landade på landvetter och det var inte glädjetårar vill jag lova!

Eftersom det har hänt så fruktansvärt mycket så delar jag upp det lite, blir även lättare för er att läsa.

Dag 1:
Flygresan gick bra, planet var inte fullt så platsen brevid oss var ledig så vi kunde bre ut oss rejält så det var riktigt skönt.
Vi kom fram till hurghada vid kl. 17 så stog vi i tre köer innan vi kom ut och kunde gå till bussen. Väl vid bussen så hade vi varit i Egypten i 1 timme. Det tråkiga nu var ju att endel folk är så fruktansvärt sega, så vi fick vänta i drygt en timme på folk som sega sönder.

Sen när vi kom fram till hotellet så tänkte vi:"Vafan har vi gett oss in på!? Skojar dom med oss eller"  sen skratta vi bara :p


här är ingången



Vårt vackra fönster som inte alls ser ut som något fängelsefönster (A)



Men hotellet var helt okej för det priset som vi betala, det var faktiskt lite mysigt. Men vi fick byta efter typ 3:e dan eller nått. För det var en kåt jävel som jobbade på hotellet som var helt såld av mig. Så han frågade om vi ville byta rum till ett bättre och det tackar man ju inte nej till, så vi fick ett rum med balkong och grejer. Härligt de!

På kvällen drog vi ut på stan, men hann dock inte så långt eftersom vi blev "in lurade" i en affär. Men det var ju trevligt eftersom vi träffade Amr, så vi satt där inne och lyssnade på Amr Diab. Ahh riktigt bra musik dära vill jag lova! Sen skrev jag lite i hans bok också, det är sånt man får göra där översätta texter till dem och skriva en rad själva. Och så bjuder de på te samtidigt, så sitter man där smuttandes på lite te och pratar om hur det är i det landet man bor.  Mycket trevligt, you have to try it!

Sen gick vi till Papa's, det är en restaurang som jag verkligen rekommenderar. Ta helst deras burgare, jag lovar ni blir inte besvikna, mums!!

Jag med en Papa's burgare och en Tequila Sunrise (såklart):




Med den bilden avslutar jag första dagen/kvällen!

♥ Sarah



Kommentarer
Line

åå va härligt :D =) gjorde du ditt projektarbete där? =) kul att du e hemma nu igen ;)

2008-11-09 @ 21:20:53
URL: http://fineliine.blogg.se/
Vanessa

åh vad gott! :O :D

2008-11-10 @ 22:22:50
URL: http://vanessabrown.blogg.se/
Elin

jäklar vilka pommfritt! haha

2008-11-21 @ 18:09:03
URL: http://dumboom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0