Egypten inläggen!?

Jag skrev en kommentar i en blogg om att jag hade bilder i min blogg på Egypten . . Men så kollade jag i arkivet och vad hittar jag . .Hahah typ inga bilder alls, vad är dethär!? Jag har lagt ut del ett och två (till dag 3 eller 4) resten då? haha fan va kass jag är på att blogga, glömmer sista delen av min resa till mitt favvo place . . Vem gör det egentligen? Jag antagligen, kan man lägga upp det nu tro? haha eller är det lite för segt agerat!? Vad jag vet är att jag i alla fall inte kommer ihåg vad jag gjorde, vilka dagar (A) Men det är väl bara att improvisera i guess!! Men jag har ju skandallöst inte ens skrivit om den bästa kvällen där nere!! Fy i helvete vad kul jag (ah jag kan nog prata för Peter också) hade den kvällen, fett lyckad! Kan lika gärna derätta om den . .

Det började med att vi skulle hänga lite och dra ut någonstans, men då blir Sanna magsjuk och vill gå till Hotellet. Peter vill inte lämna henne ensam så han går med henne medans Jag, Robin och Elenor går till rummet för att hämta en annan "kompis" nämligen en Fineland of Egypt (för er som inte vet vad det är, så är det inte sprit) sen drog vi till affären och köpte slödryck.

Sen gick vi till deras hotell och hämtade upp Peter och gick sedan till stranden. Väl där så ville vi sitta så mysigt som möjligt, så vi tog solstols madrasserna och la upp dem mot en vägg . .

Like this:

haha jag är mobbad

Sen satt vi där och hade det allmänt mysigt, snackade om allt mellan himmel och jord . . okej kanske lite överdrivet, men vi pratade om mycke!!! I alla fall så sitter vi där, dricker lite samtidigt som vi pratar . . dricker lite till! Sen helt plötsligt så har tre tändare försvunnit, hur vi lyckades med det vet jag inte . . men jag fick då springa iväg för att "ragga" eld, så jag springer till receptionen där jag hade tur för en där inne skulle precis tända sin cigg.
Så där kommer jag inspringandes med andan i halsen och utbrister "Thank you!!!" och sträcker fram ciggaretten. Han ger mig eld och jag springer tillbaka och när jag kommit dit så är den nästan slut, haha skit cigg (Robin köpte en limpa billigt på gatan) så vi fick sitta och kedjeröka för att elden inte skulle ta slut, haha!!

A few hours later . . tänker Peter ta ett glas till men till sin förtvivlan är flaskan tom och han är knappt full!! Då har alltså jag suttit och delat denna flaska med Peter eftersom Robin redan var full och Elenor skulle ut på sjön dagen efter, så ville dom inte ha något . . Vem det var som var fullast av mig och Peter märktes när vi ställde oss upp . .

jag låter bilderna tala för sig själva . .




Det var inte meningen att bada hela mig, utan jag hade bara tänkt att bada benen . . Som ni ser så ville bottnen annat för man sjönk typ ner i sandbottnen och hur lätt är det att hålla balansen då liksom? Så när jag skulle gå i land ramlar jag först framlänges för att jag springer. Sen ramlar jag ett x antal gånger innan jag kommer upp på stranden, men då är jag sandig så jag tar mina skor och går i igen . .Då kan ni ju bara gissa vad som händer när jag ska ta på mig flip-floppen genom att lyfta upp ena benet för å sätta på mig flip-floppen . .plums

Väl uppe igen med skor och allt så hade jag saltvatten på mig . .  Vilket är mindre kul, så jag "springer" till poolen  . . och hoppar i! Hej jag är inte efterbliven . .

När jag kommer upp därifrån så ser jag ut som en dränkt katt, ganska snygg måste jag ha varit . . Jag kan ju få tro det i alla fall. Det jag då inte visste var att det hade kommit vakter som sa att man inte fick bada på kvällen, men dessa två hade jga bara sprungit förbi utan å ens märka dom, bra gjort!

På vägen tillbaka till vårt hotell vill jag inte ens skriva vad jag gjorde, det tog faktis emot lite när jag skrev detta jag redan skrivit . . Men som sagt det var en toppen natt och det vill jag dela med mig av!! Jag vet i alla fall vilka som hade ganska roligt åt den sista bilden . .

Jag kan ju tillägga att ni ska observera klockan på min arm . . den badade jag ju med i både salt och klorvatten . .och för att få bort saltet inuti på urtavlan så la jag den i vattenbad dagen efter . . And guess what, klockan fungerar än idag . . det är bra skit de ;)

Jag lägger ut lite random bilder från Hurghada också när jag ändå är på g . . .


stek på stranden är obligatoriskt på semestern


folket i Egypten är så vänliga och hjälpsamma


Jag är alltid lika nöjd när jag väl kommit dit, love it!!


det är varmt och jag är sönderbränd i fejjan, därför ser jag så snygg och munter ut!


the president!??


grekland!? hell no (A)


fick reda på lite senare att man inte får ta kort på poliser, woopsiiiii


sysonkärlek tror jag det heter?!!


Otroliga solnedgångar, varje kväll!!




bakisdagar i skuggan


härliga danser, med ännu härligare musik


fina hotell


fina utsikter från hotelltaken


roliga och trevliga försäljare


döda ryggar!???


härliga öar där man kan sitta i lugn och ro på stranden och peela hela kroppen


fina poolområden


avskedsmiddagar . .


avskedsmiddagar . .


trötta hemresor


sorgliga avsked


Det är nog fan bara jag som ser sorgen i denna bilden!!!

Ne nu är klockan 08.00 och jag har inte gått och lagt mig än, vad är dethär !?

God natt!!!

♣ Sarah


Kommentarer
ingemar

Kul att läsa om några händelser i Egypten :D

Å så säger en del att man kan ha kul utan.....

2009-01-05 @ 09:07:55
Lisa

Va härligt =) när var ni där? Kanske jag kan kolla upp själv iofs i nåt inlägg lite längre ner :) Ska själv till egypten snart nämligen =)

2009-01-05 @ 17:46:20
URL: http://lillaisbiten.blogg.se/
Mona

Haha Egypten är bäst! ;P Har också varit där :D

2009-01-21 @ 22:24:03
URL: http://noonas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0