I'm sorry and I am alive..

Sitter nu på planet och det är ca 1.30 minuter kvar.. Vi flyger just nu över Kairo.. Kan tyvärr inte kolla ut då jag sitter vid mittgången, jag sitter faktist med två tjejer i min ålder, men dom ska inte bo på samma hotell tyvärr :/ men men, jag får väl hitta någon annan kompis och i värsta fall så får jag umgås med Ali varje dag, hoho!

Fan är jätteförkyld, det är nog värre här uppe också, hoppas det går ner efter vi landat!! Ikväll blir det nog till att kolla runt lite, ska bara checka in och sen dra ut med en gång!! Så det blir nice, får se om jag hinner se Ali idag också :) (skrev dett på planet..)



Sitter nu på mitt hotellrum och skrattar åt min solbränna, ryggen är kolsvart.. det är inte magen vill jag lova, haha!
När jag kom hit gick jag runt lite för att träffa alla från förra gången jag var här, lite förvånad över att alla kände igen mig.
Jag menar jag är ju inte den första dom har träffat precis, så det var väldigt kul att träffa alla igen :) Hade lite problem när jag skulle gå in till Empire hotellen, men jag kom som tur var in i Empire hotell..
Dom verkar inte ha så bra koll där, haha!


Dag 2
Idag gick jag till Empire beach för att spendera dagen där, men först sa dom att det var fullt på stranden och att jag inte fick komma in..
Men så fråga dom vad jag skulle göra där, då sa jag att jag skulle träffa en kompis och då fråga dom vem. Så jag sa att jag var kompis med Ali i poolbaren och då minsann fick jag komma in.
Så jag satt där och pratade med han ganska länge, så det blev inte alls mycket sol för mig den dagen.. men jag har ju nästan en hel vecka på mig att bli brun. så det är lugnt!
Vi bestämde i alla fall att vi skulle träffas på kvällen  och så blev det, vi gick till matrix och satt där och pratade.. Sen gick vi hem till hans "flata" som han så fint kallar det (jag översätte det till arabiska åt honom, så nu kommer han nog aldrig mer använda det ordet mer, haha) och kollade på en arabisk film. Den var så tråkig att jag deckade i soffan, jag fattade ju ingenting mer än när dom sa habibi och walla.
Sen gick jag hem och sov för jag skulle upp tidigt!
Innan jag träffade Ali så satt jag och pratade lite med mohamed, väldigt trevligt.. Känns som att vi har känt varandra as länge, men icke!

Kusinen och Mohamed på Cacao bar

Vet ej namnet & Mahmoud

Ali latar sig..

Dag 3
En härlig båttur stod på schemat idag och jag använde min undervattenskamera för första gången.. Den var riktigt bra faktist!
Vi åkte till tre olika ställen där vi fick snorkla och jag vet att jag har sagt det förut men Egyptens vatten slår INGET annat hav. Även fast det blåste jävel idag så var det ändå relativt klart.
Jag hittade i alla fall en massa fina fiskar och fick endel bra kort.. men eftersom det blåste som det gjorde så när vi var på stranden så flöt sanden ut, därför endel bilder blev lite halv dassiga tyvärr :/

Mohamed (ja, alla heter fan så här!! haha :P) blir uppäten av fiskar..

Hoho, jag är ganska snygg!! hahahaha

Ingen tröki bild det =)

ne nu får det räcka för idag.. ska gå till rummet och duscha av mig allt  salt, inte för skönt att gå runt med det!

Ha det bra allihopa nu!!

Kram Sarah!



Kommentarer
Anonym

När var det du bokade biljetterna? Jag fick ledigt den 23:e och framåt...

2009-09-23 @ 20:23:51
sarah

PAPPA!!!!.... bokade den 20:e, varfor kunde du inte fraga han istallet?????

2009-09-23 @ 21:15:56
bocken

sarah, är du själv i thailand? :O

2009-09-24 @ 01:38:18
URL: http://martinabock.blogg.se/
Anonym

Oh my God, får väl sjukanmäla mig ons och tors då, när åker vi hem då?

2009-09-24 @ 16:39:20
SANDRA

hjärtat, jag saknar dig så! kom hem nu.. jag ska förklara allt om tph när du är hemma, det är mycket du har missat. skvaller skvaller! kommer sakna dig på stadt imorgon <3 <3

2009-09-24 @ 19:28:20
URL: http://vitaminbomb.blogg.se/
mamma

snygga bilder och lite brun har du blivit också ha de bra

2009-09-24 @ 20:41:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0