Grisen Hosni Mubarak

Alltså jag blir så arg och ledsen när jag läser om demostrationerna i Egypten.. Visst jag är inte så himla insatt i politiken där och vad denna idiotiska Hosni Mubarak gör och inte gör för landet. Men jag känner  ju ändå endel där nere och det är ingen som tycker om honom och dom har ju inget att säga till om heller.. Denne man sitter alltså vid "tronen" för ingen Egyptsier vågar/vill gå och rösta.. OM det är någon som går och röstar på någon annan än självaste Hosni Mubarak, så kommer det inte gå så bra för denne personen.. Det är många fall där folk har varit och röstat på någon annan än Mubarak och blivit avrättade.. Och såhär ska det ju inte gå till om mamn vill att demokratin i landet ska fungera.. Folk måste ju få ha sina rättigheter till att tycka till om saker och ting.. Men hee inte i Egypten, Så ändå känns det rätt bra att folk nu vågar stå upp mot äckel Mubarak..

Jag sa det till en vän där nere att varför går du inte och röstar!? Svaret jag fick då var att det är ingen som bryr sig om att rösta dels för att ingen vågar då de söker upp personen och som sagt avrättar stackaren.. Bara för han/hon vill uttrycka sina egna åsikter..
Jag svara med att hade jag varit egyptsier så hade jag promt gått och röstat osv.. Men nu när jag ser vad som händer i Landet är jag inte lika säker på om jag hade gjort det, tex denne 17-åriga killen som var med ett gäng för att protestera och när de drar sig tillbaka får han ett skott i skallen.. Vad är det för jävla militärer och poliser eller?!!?! 

Sen var det en annan vän som berättade för mig att Suezkanalen kanske ni har hört talas om!? Den i alla fall är ju en kanal där mycket handelsbåtar åker förbi varje dag.. Dessa båtar får ju självklart betala för att åka igenom och denna kanalen drar alltså in så mycket pengar att varje person i egypten skulle kunna få ca 200 kr/dag.. Men istället för att ge pengarna till befolkningen eller i alla fall bidra lite, så tar han pengarna själv och låter stora delar av landet leva jättefattigt.. Det finns familjer som inte ens vet om de kommer få in tillräckligt mycket pengar för dagen så de kan äta mat.. Nee men då är det ju mycket bättre att presidenten tar allt själv och skiter i sin befolkning... Ni hör ju hur jävla sjukt det låter!!!!!

Nä jag är jävligt upprörd just nu och det har jag rätt att vara!!!

Detta är alltså Hosni Mubarak...
Visst är han ful och äcklig, girigt as också!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0