Trappuppgångar och nyårskyssar ..

Dagen börja med att jag vaknade av klockan som jag ställt på 11 tiden, lite jobbigt att gå upp eftersom jag inte la mig förrens halv 5, 5 .. men upp kom jag. Jag ringde till Sofia det första jag gjorde och frågade vilken buss vi skulle ta osv. .  Haha fjantig som jag är så blev jag lite smått irriterad på att vi inte gjorde som planerat . .men efter ha lugnat ner mig så ringde jag igen och då bestämde vi att vi skulle åka in kl 16.

När klockan var 15.30 ungefär sprang jag runt i hela huset i bara trosor och BH och hade PANIK, jag hittade int nycklarna till robins lägenhet . . Så jag ringde till robin . . inget svar, sen ringde jag till Elenor, ha då var han inte hemma utan hos mormor, då ringde jag dit och då svara han . .

Jag: Har du en extra nyckel?
Han: Ne, DU har min extranyckel
Jag: Men den är borta!!
Han: Aa men det var ju synd då .
Jag: Ja det var det ju
Han: Ah för dig i alla fall!!!

Jag sket i det för nu var klockan kvart i . .  Slängde på mig en tröja och mjukisar, slängde i smink och grejjer i väskan och fyfan va tung den blev!! I alla fall så skjutsade mammas kille mig till bussen och där stod sofia och väntade :)

Sen väl i stan lämnade vi väskorna hos robin och gick för å handla och när vi kommit ut från affären och gått en bit . .

Jag: JÄVLAR VI GLÖMDE BRÖDET!!!
Sofia: Åh nej!!!

så sofia gick och köpte bröd till vår förrätt så gick jag "hem" och gjorde mig i ordning. Sen när jag hade lockat håret så skulle jag ju få på mig klänningen också . . . Haa, första försöket misslyckades fullständigt hahaha, då blev jag varm så jag tog en dusch, sen så gjorde jag ett nytt försök och då gick det ta me fan!! efter lite slit och två mosade tuttar senare så satt den där den skulle ;)

Sen kom gästerna och jag var inte klar . ..Som vanligt (A) Men när dom gjorde maten så sminkade jag mig så länge . .

Sen käkade vi, det blev:
Förrätt: Toast med skagenröra
Varmrätt: Potatiskroketter med kött och sås
Efterrätt: Sorbet med bär

Det var mumsigt men fan i helvete vad mätt man blev efter de . . Så man ser lite gravid ut på bilderna som tagits under kvällen, men vafan ni får ha överseende ;)

Allihopa, det blev en mysig kväll med god mat =)


Spelade även ölspelet och Sanning och konsekvens, men kom fram till att det saknades killar när man spelade sanning och konsekvens . . Sen ölspelet var lite dött så vi slutade spela det och gick å dansa istället (A)


jag i min nyårsklänning, det syns inte men hela klänningen ät täckt av paljetter (A) fett snygg om jag får säga det själv :p








haha!?


hehe söta!!


Sara, Sofia och Jag  .. Haha vi var 2 saror och 2 sofior (A)


tjenna posarn


Sofia var galen som alltid :)

hjärta på denna bilden!


hahaha, iaf mera dans . . :p


Vi lyssnade på ljuv musik, detta bland annat!


haha sofia . . äkta söt!


Sara


en glad Malin =)


Framme vid torget!


Tör't Rodde och Jag


Rodde och hennes mami


Helt plötsligt så var klockan 00.00 och raketerna börjar avfyras .  .


De mest lyckade kortet för kvällen x)


Sofia, Johan och jag


efter lite strög på torget så gick vi mot lidans och typ satte oss där!? här börjar minnesluckorna komma  . . men Dawit berättade att jag hade sagt något fult ord ttill en tjej och hon hade lackat sönder och denne tjejen hade ett gäng kompisar där som började tjafsa  . . så Dawit började tjafsa med dom och var nära på att hamna i bråk :S sorry!!!

Sen för att det var kallt så förflyttade vi oss till en trappuppgång och där fanns en snäll Anna, kommer inte ihåg vem tjejen är men jag kände igen henne . . Sen var Dodi och Johan jätte snälla också . . Alla tre satt och berätta vad dom hade råkat ut för på fyllan för att jag skulle känna mig bättre (A) det va gulligt! Sen Dawit och Siggelicious var där också och hjälpte till kommer inte ihåg vad dom gjorde men jag kommer ihåg att dom drog utan att säga hejdå!? då sprang jag ut och sa hejdå och jag kom knappt ut för dom höll i mig så att jag inte skulle springa ut till dom xD haha jaja

Nu vart det lite för mycket detaljer här men det bjussar jag på . .

Sammanfattning av kvällen då . .
Middagen hemma hos min bror var både mysig och rolig . . Var perfect att vara så lite för då kunde man hjälpas åt allihopa med maten och diska och så. Man tycker ju alltid att det ska vara stora fester på nyår men detta var faktist långt över förväntan :) Sen torget var också roligt, jag och Malin sprang runt torget för å hitta några man kände men hee, inte det då . .Vart fan va alla på nyår!? i alla fall så även fast kvällen slutade i ett trapphus efter "lite för mycket av det goda" så var det en härlig och minnesvärd nyårsafton. På tal om annat, jag tror fan att jag kramade allt och alla . . det är något med nyår som gör att man blir full av kärlek och vill bara dela med sig av sin kärlek till alla. Även folk man inte tycker om . . Det är lite knepigt, men oftast bra! Sen fick jag även en nyårskyss, eller ja en . . det var väl flera men, av vem får ni lista ut själva. Så där fick jag ingen minneslucka i alla fall, haha!

Fick du någon nyårskyss??

Hoppas år 2009 blir bättre än år 2008 för er alla!!

Kram på er!
♣ Sarah


Kommentarer
dodi

du är världsbäst doddy <3<3<3<3

2009-01-02 @ 14:32:55
Ingemar

Du blev ju riktigt läcker i din nya klänning:)

2009-01-04 @ 22:05:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0