Redang, Malaysia

Var ska jag börja!? Detta ställe är verkligen toppen, om ni någon gång får för er att åka till Malaysia . .  Missa då INTE Redang! det är en ö lite utanför tioman och jag lovar er . .  Det är underbart där!!!

Jag var där för ett par år sen, tror jag var 15 år. Eller jag var där i februari så jag skulle fylla 15 det året. Och vi var på denna härliga ö i en vecka tror jag, det var meningen att vi bara skulle vara där några dagar, men eftersom det var så härligt där så  var vi där en vecka och glada var väl vi för det! Vi åkte i alla fall vidare sen och var på fastlandet i två veckor till så det blev en underbar 3 veckors resa!!

I alla fall, tillbaka till Redang.. Jag hade tänkt att skriva lite om det hotellet jag var på när jag var där, Laguna Beach.
Det hotellet ligger på en av Redangs finaste stränder och det ser man när man kommer dit att Sanden är kritvit, utan en massa stenar som ibland förstör ens tår när man går/springer, i den annars sköna sanden. Utan en stenfri vit strand med ett underbart turkost hav som sköljer in mot stranden. (fy vad poetisk jag är, haha!)

Bästa tiden att åka hit: I Maj-juni, då är vattnet stilla och det blåster inte så mycket. väldigt varmt och väldigt skönt, även minst regn dagar!!
Vilka åker hit: De som vill koppla av och söker lite lugnt och ro, fast det finns även ett diskotek på hotellet om så önskas.
Temperatur:  Minst 21 högst 32 grader, det är i genomsnitt ingen skillnad på temperaturerna de olika månaderna.


some evidence on that great beach . .


närmare bild på stranden, dom kör traktor där ibland därav traktorspåren i sanden.


Hotellet är också riktigt fint, om jag inte minns fel så var det 4* (kollade upp det och jag har så bra minne!! ;) ) Personalen var också väldigt service inriktad och en dag när det inte fanns något vi gillade på buff'en som de serverade så fick vi äta i a lá carte restaurangen GRATIS, så service . . det är något dom kan väldigt bra.



i ett sånthär rum bodde jag och Timmy i och jag lovar, det var lika flashigt som det ser ut, haha vi hade två sängar VAR!!


jag och bror, äkta små! timmy är 13 och jag är 14 år (kameran är jättebra)


när vi var där (februari, tror jag) så var det väldigt höga vågor där, väldigt kul dock väldigt farligt då det var mycke undervattenströmmar!!


haha mobbade, har precis duschat, ska göra oss i ordning för lite käk . .


tagen med min mobil som jag hade då, därav den perfekta kvalitén


Poolen såg utsåhär, jag åkte aldrig vattenrutchkanan för jag vågade inte, haha!!


"More More Tea Inn" ett hus som är känt i någon film, kommer dock inte ihåg vilken . . Men detta fick jag reda på idag när jag kollade efter lite fakta . .Kul att man vet sånt när man är där också, haha! I detta huset finns nu i alla fall en liten affär med diverse nödvändigheter samt lite sovenirer. På kvällarna brukar det vara kareoke på översta våning. Det var vi dock aldrig på för att jag var rädd att jag skulle få gå upp och sjunga (jag var jätte blyg när jag var mindre), så jag totalvägrade!!

dom har även renoverat det, men det gjorde dom i samband med att hotellet byggdes 2004.

Man kan även åka på snorkelturer, med tuber eller utan, det bestämmer ni själva. Men har ni inte dykt med tuber förut så rekomenderar jag att snorkla utan.  Ett tips: Rör inte korallerna när ni snorklar, skadar ni någon korall så kan det stå er väldigt dyrt. Kommer dom på er så kommer ni få betala 10 000 RM och om jag inte minns fel så är det de dubbla, så alltså 20 000 svenska kronor!! Så det är inte värt det alls, så om ni får för er att plocka koraller . . tänk på vad det kan komma o kosta er!!!
lite bilder i vattnet, har dock inte tagit dom själv . .


 
snygging på sista bilden, haha!!
 

Nu får det var bra, men har ni några frågor så är det bara att fråga på :)

♣ Sarah



Kommentarer
dodi

vad fint det ser ut, mycket bra recension doddy! :D <3

2009-01-07 @ 13:45:26
Jennifer

Du borde ju lätt få mvg av anita på det här! Fast kanke inte så smart att låta henne läsa, med tanke på de tidigare inläggen.... :P

2009-01-07 @ 14:33:00
URL: http://wemmit.blogg.se/
ingemar

Här fick du till det, rena rama reklamen för stället :D

Allvarligt, kul å se och läsa.

I...

2009-01-07 @ 14:41:49
Sarah

tack allihopa :D:D

2009-01-07 @ 15:04:34
URL: http://sarahinarabic.blogg.se/
Sweet life style

vackert! (:

2009-01-07 @ 15:49:40
URL: http://sweetlifestyle.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0