Hemkommen för 4 dagar sen..

Jag kom alltså hem i Lördags kväll och jävlar vad jobbig resan hem var... NOT hahah först och främst var planet halvtomt så jag hade en hel rad för mig själv (4 säten) så det var bara lägga sig ner och sova lite om man blev trött (A) haha Sen hade vi egna skärmar i sätet, vilket vi inte hade när vi åkte dit.. Och ett utav spelen var ett program där man kunde lära sig arabiska och det programmet satt jag vid ett x antal timmar!! fett nice spelade det flera gånger!! haha så nu har jag lärt mig lite mer. Den första delen var skitlätt! Det var att räkna från 0-20 sen var det 30, 40 osv till 1000.. sen var det månader och veckodagar.. det har jag ju redan lärt mig så det var inte så svårt (A)
Sen den sista delen var ganska väldigt svår, men jag fixade det sen.. kan ju inte säga att upplägget på programmet var särskillt svårt x)

Det roliga på hela resan var helt klart Fullmoon Partyt i kho phanang!!! Det var riktigt jävla roligt!! Det var folk från hela världen där och sköna som få..
För er som inte vet vad det är är det ett JÄTTEstort strand party på en Ö, ca 20 min med båt från Kho Samui. Thailand är känt för sina stora fullmoon partyn, men dethär partyt är ett av de största i landet, om inte det största!! Och där är folk från hela världen.. Australien, England, USA, Sverige, Danmark, Finland, Italien, Thailand, Ryssland.. ja ni förstår.. jag kan inte sitta och rabbla upp alla för det blir bara tråkig läsning..
Men massa roligt folk ochj alla snackar med alla och lite senare in på natten kan man även köpa magic mushroom shake.. Jag testade den inte men jag vet andra som gjorde det..
Endel som testade tyckte att det var underbart och såg en massa regnbågar och en massa fina färger och kände sig helt enkelt på topp.

Det var också många som fick en liten annan upplevelse och blev rädda istället.. Men mitt tips för dom som för första gången vill testa är att inte tveka utan bara tänka positiva tankar och tänka på lyckliga stunder man haft i livet. gör ni det utan att tveka så kommer ni få en härlig och "magisk fylla". (Nu tänker ni väl.. ah men du har ju inte ens testat, tro inte att du vet eller kan.. Men jag "vet" visst för folk har berättat det personligen för mig!
Inte nog med det, så tog jag inte med mig kameran till fullmoon pga stöld risken.. Men HELVETE vad jag ångrar det för allt roligt folk vi träffade och alla minnen därifrån hade jag gärna villat visa för er!!!

Sista dagen åkte vi till bankok igen för att vi skulle åka hem därifrån och när vi kom dit så vilade pappa i nån timme sen drog vi till nana (centrum) och kollade på lite ladyboys, horor, strippbar (som jag förövrigt var i en halvminut för jag pallade inte kolla på äcklena) och så hann vi med lite shopping med.. blev två linnen för 20 kr/st och en laserpenna/ficklampa/penna/pekpinne för ca 25 spänn.. haha jag är så jävla bra på att pruta så det är inte sant.. han ville ha ca 100 spänn för "skiten" först men envis som jag var så fick jag det för ca 25 (Y) Bra jobbat Sarah!
Sen drog vi till hotellet för pappa var trött, då drog syskonen ut för en barrunda.. först var vi på ett inhemsktställe med bara thaipeople och jag kan ju lova att min longdrink som jag beställde var en HINK, haha haa ne men god var den i alla fall, typ Strawberry Daiqiri!
När bröderna druckit upp sina öl och jag min hink så drog vi vidare till "JHONNIE WALKER keep walking".
När vi kom in så blev vi inte så värst förvånade när det var strippor på scen som dansade, så vi gick in och satte oss vid ett bord och bäställde lite att dricka.. Sen efter ett tag märkte vi att vi var de enda "falangerna" där.. Det var alltså bara thaipeople där.. Jag vet inte hur många gånger vi fick höra ordet "falang" under nattens gång, haha!
Sen drog vi tillbaka till hotellet och väl där blev vi hungriga och bestämde oss för att käka en "MAMAS" (nudlar+kryddor som man tillagar genom att tillsätta hett vatten) men problemet var att vi inte hade någon vattenkokare på rummet så vi ringde ner till receptionen om dom kunde värma lite vatten till oss.. Men det gick inte för köket var stängt, jag sa okej och la på.. Men då blev hungern jävligt mycket starkare och jag ringde ner igen och fråga om dom hade en micro så vi kunde värma vattnet vi hade på rummet.. men det gick ju inte och då fråga jag om dom hade ett personalkök
Han: No we don't
Jag: You don't!? don't u ever eat when you're working!?
Han: No
Jag börja asgarva och hörde hur han fnittrade nervöst i andra änden.. Jag bad om ursäkt och fråga igen..
Han: Ok, you can come down and i will help you.. bring some water with you..
Jag och robin gick ner och så visade killen som jag hade pratat med in oss i ett rum.. och vad står där om inte en varmvattens termos.. Haha joo så vi fick vårt vatten tillslut, gav dem lite dricks och gick upp på rummet igen!
Haha my homeboy ;) kan tillägga att detta var på haloween, därav hans konstiga "sminkning" :p


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0