Livets svåra vägval

Jag läste precis på Sandras blogg om att alla ens vänner flyttar osv.. Och jag har ju alltid varit inställ på att efter gymnasiet så tänker inte jag stanna i denna jävla skithålan.. Men hennes inlägg fick mig att tänka efter..
Jag har alltid tänks så att det ändå inte är någon som bryr sig om jag inte bor i Källby/Lidköping längre, jag har alltid varit väldigt egen och egentligen aldrig kännt att jag har någon riktigt nära vän.. Men nu började jag tänka efter och Sandra har alltid sagt till mig att jag inte får flytta ifrån henne och att jag inte kan lämna henne här bara..
Tankarna i mitt huvud nu är att stannar jag kvar här så kommer jag stå och stampa på ett och samma ställe, jag känner att jag måste flytta. Jag trivs inte här helt enkelt!! Men mitt hjärta säger att jag ska stanna för jag vill inte lämna Sandra och jag vill inte heller förlora Carro.. Jag är helt kluven, jag vet att jag borde men jag vill inte!!
Sen det som skrämmer mig lite om jag stannar är att om Sandra får jobb någon annanstans här i vårt avlånga land, då kommer hon flytta.. Jag vet inte om jag vill ta risken.. för då kommer jag i princip vara själv igen som alla andra tidigare år..
Det är ju nu jag har chansen att göra något med mitt (enligt mig) värdelösa liv som jag nu lever, det är nu jag ska välja väg..
Hade detta hänt ett halvår tidigare så hade jag inte tvekat.. men nu, nu jag har ingen aning om vilken väg jag vill gå!
Sjukt underbara vänner som jag vet, alltid finns där när jag behöver dem!!


Kommentarer
s'

du kan ju inte bara skriva sådär och göra mig tårögd, sitter ju här helt rörd! men om du får jobb, klart du ska ta chansen och flyga iväg :) jag finns ju alltid hos dig ändå! <3

2009-11-13 @ 13:38:45
URL: http://vitaminbomb.blogg.se/
Carro

Du är helt underbar! <3 Jag finns alltid kvar här, ta chansen när du har den annars ångrar du dig när du är äldre och kanske inte har samma möjlighet!! Vi kommer ha kontakt och vi kommer hälsa på varandra i så fall! :) I promise you! <3

2009-11-14 @ 00:57:12
URL: http://omcarro.blogg.se/
molly

jag är ju din vän sarah :) du är så himla gooo :)

2009-11-14 @ 12:10:14
sarah

<3 <3 <3

2009-11-15 @ 19:20:16
URL: http://sarahinarabic.blogg.se/
Line

Vad är de du vill göra Sarah? Jobba i Egypten? =)

2009-11-18 @ 22:37:40
URL: http://fineliine.blogg.se/
Line

Okej! det låter ju som super bra planer! =) Men jobbigt att lämna alla nära och kära ju. Fast det är ju nu man måste passa på för sen hinner man ju inte.



Just nu är jag arbetslös :/ Det är 3:e veckan jag inte jobbar, fick ju jobba på osten nästan hela september och oktober men nu har dem ju sagt upp folk. Så det blir arbetsförmedlingen nästa för mig, och hitta ngt jobb så snabbt som möjligt!



Jag håller på och sparar ihop massa pengar till Spanien. Vill åka dit och läsa spanska så jag kan det flytande sen vill jag kanske bosätta mig där o hitta nåt jobb. För att sen senare i framtiden kanske bli spanskalärare ;)



oJ! Såhär mycket har jag nog aldrig kommenterat! Vi får träffas nästa vecka tycker jag också! Vore roligt=) Det var ju ett tag sen nu. Vad gör du på dagarna då? pusspuss:D

2009-11-19 @ 01:30:12
URL: http://fineliine.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0