Billig resa, Egypten..

Uff jag hitta en jättebillig resa till egypten idag.. Jag blev såklart ledsen! Varför!? JO det ska jag berätta för er att jag skulle ju kunna åka, men det är inte så smart i och med att jag har återbesök till sjukhuset den 20:e och tar jag denna resa, så missar jag det och det vill jag inte! + att jag sparar hellre lite pengar så jag slipper leva som en fattiglapp första tiden i sthlm, hatar att känna sig pank.. Så för en gångs skull så ska jag lyssna på min lite mognare röst inom mig.. (dock så fanns det en resa för 789 kr lite tidigare idag/igår)
Hade jag tagit denna resan så hade jag bokat det hotellet som jag bott på redan två ggr nu, det är helt okej och man har tillgång till alla 3 hotellen. De ena två hotellen ligger precis intill varandra och det andra hotellet ligger ca 100 m bort och det är även där stranden ligger..
Strandhotellet "Empire beach hotell"
"Empire hotel" (har inte så många bilder på just detta hotellet)







"Empire hotel inn"



helt klart skönare sängar på detta sk. "skit" hotellet mot vad det var på det 4*:a hotellet jag bodde på när jag åkte helt själv

Här bokar jag hotellet threecorners.
Vill jag gå ut och äta så äter jag helst på Red Sea Reunion där dom har i stort sätt allt från egyptisk mat till italienskt, sallader, maffiga köttbitar, pasta mm.. Ett väldigt mysigt ställe med god mat!
Party finns det också för dem som vill, Ministry of sound är en club som jag har varit på flest gånger, det är ett discotek precis vid stranden så om man vill kan man ju bada men jag har inte sett någon bada där någon gång.. Men varför inte!? haha
Sen har vi ju Black Out Disco som är ett av de mest populära discoteken i stan, Black Out är känd för sina Ibiza-inspirerade skumpartyn och den lika populära Ladys Nights. Har aldrig varit där.. men nästa gång ska jag nog kolla in stället och se om det är något att ha..
(detta är som ni kan se på Ministry of sound)

Nu ska jag sova, men om det är något ni vill veta kan ni bara fråga på, jag ska försöka svara så gott det går.. Älskar att prata/diskutera om Egypt!!!


Kommentarer
Ahmed

Har du vart i Egypten många gånger?

2010-01-15 @ 18:06:56
URL: http://accordingtome.webblogg.se/
Ahmed

Jag har faktiskt också vart i Egypten 4 ggr :O ... Dock e jag inte därifrån utan ursprungligen e ja kurd från Irak, född i Pakistan och sedan ca 3 månaders ålder bosatt i Sverige ;D



2010-01-15 @ 19:46:02
URL: http://accordingtome.webblogg.se/
Ahmed

Ja absolut, men vad exakt är det du faller för med just Egypten?



Oj, jag får lov och tacka så mycket, det är alltid kul att få såna lovord :)

2010-01-15 @ 21:26:10
URL: http://accordingtome.webblogg.se/
Ahmed

Ja absolut, Egypten har helt klart sin charm...Vad gäller mig så har jag alltid åkt dit med hela familjen. Att vi återkommit är nog egentligen av samma anledning som dig, att man känner sig hemma där :)

2010-01-16 @ 08:33:21
URL: http://accordingtome.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0